share_log

BSN Digitalisasikan Ejen Bank Bagi Pengalaman Pelanggan Yang Lebih Baik, Dipacu Oleh CelcomDigi

BSN Digitalisasikan Ejen Bank Bagi Pengalaman Pelanggan Yang Lebih Baik, Dipacu Oleh CelcomDigi

BSN数字化银行代理以提供更好的客户体验,由CelcomDigi推动
CelcomDigi ·  07/24 00:00

PETALING JAYA, 24 JULAI 2024 – Bank Simpanan Nasional ("BSN") dan CelcomDigi Berhad ("CelcomDigi") hari ini mengumumkan kerjasama strategik selama 5 tahun untuk mendigitalisasikan Ejen Bank BSN, satu pencapaian penting dalam perjalanan pendigitalan BSN yang berterusan. Di bawah kerjasama ini, CelcomDigi akan menyediakan infrastruktur dan penyelesaian sistem Perbankan Ejen yang komprehensif untuk memodenisasi dan meningkatkan kecekapan operasi keseluruhan Ejen Bank BSN. Dengan sambungan Internet berkelajuan tinggi yang lebih pantas dan konsisten, Ejen Bank BSN akan dapat menyediakan perkhidmatan perbankan digital yang lebih mantap kepada pelanggan.

银行Simpanan Nasional ("BSN")和CelcomDigi Berhad ("CelcomDigi")宣布战略合作长达5年,以数字化BSN银行代理,这是BSN不断数字化之旅中一个重要的里程碑。根据这项合作,CelcomDigi将提供全面的银行代理系统基础设施和解决方案,以现代化和提高整个BSN银行代理的运营效率。借助更快和更稳定的高速互联网连接,BSN银行代理将能够向客户提供更稳定的数字银行服务。

Perjanjian tersebut ditandatangani oleh Ketua Pegawai Perniagaan BSN, Mujibburrahman Abd Rashid dan Ketua Pegawai Perniagaan Enterprise CelcomDigi, Afizulazha Abdullah, serta disaksikan oleh Ketua Eksekutif BSN, Jay Khairil dan Ketua Pegawai Eksekutif CelcomDigi, Datuk Idham Nawawi pada satu majlis yang diadakan di Menara CelcomDigi di Petaling Jaya. Rakan teknologi, Silverlake turut hadir untuk menyaksikan majlis tersebut.

此协议由BSN首席商业官Mujibburrahman Abd Rashid 和CelcomDigi企业首席商业官Afizulazha Abdullah签署,见证了BSN执行长Jay Khairil和CelcomDigi首席执行官Datuk Idham Nawawi在Petaling Jaya CelcomDigi大厦举办的一次仪式。技术伙伴Silverlake也出席了仪式。

Fasa pertama kerjasama ini akan melihat lebih daripada 2,300 Ejen Bank di seluruh negara dilengkapi dengan penyelesaian sambungan CelcomDigi 5G serta peranti baru. Ini termasuk sokongan teknikal khusus yang akan meningkatkan keupayaan bank ejen untuk menawarkan perkhidmatan perbankan moden dengan cekap dengan memanfaatkan rangkaian CelcomDigi yang terluas dan terpantas. Di bawah perjanjian ini juga, CelcomDigi dan BSN akan bekerjasama dan meneroka lebih banyak peluang untuk meningkatkan infrastruktur sistem Ejen Bank dengan teknologi berkaitan 5G yang terkini, di samping memperluaskan portfolio produk dan perkhidmatan bank dengan perkhidmatan dan tawaran perbankan digital yang baru.

此次合作的第一阶段将使全国超过2,300个银行代理配备CelcomDigi 5g概念连接和新设备。这包括专门的技术支持,将提高银行代理提供现代化的银行服务的能力,通过充分利用CelcomDigi最广泛和最快速的网络。根据此协议,CelcomDigi和BSN还将合作并探索更多通过最新的5G相关技术来提升银行代理系统基础设施的机会,同时通过提供新的数字银行服务和产品,扩大银行产品和服务组合。

Ejen Bank BSN adalah perkhidmatan perbankan alternatif yang disediakan oleh BSN untuk memudahkan rakyat Malaysia di kawasan luar bandar dan pedalaman mendapat akses kepada perkhidmatan perbankan yang komprehensif melalui rangkaian ejen bank berdaftar.

BSN银行代理是BSN提供的一种替代银行服务,旨在使马来西亚农村和偏远地区的人们通过注册的银行代理网络获得全面的银行服务。

Jay Khairil, Ketua Pegawai Eksekutif BSN berkata, "Ejen Bank BSN adalah pemacu utama dalam mengembangkan akses kepada perkhidmatan kewangan, terutamanya di kalangan komuniti yang sukar mendapat perkhidmatan. BSN berbesar hati untuk bekerjasama dengan CelcomDigi dengan memanfaatkan teknologi dan infrastruktur yang lebih kukuh untuk meningkatkan lagi perkhidmatan Ejen Bank BSN. Ini juga selaras dengan aspirasi teras Bank untuk memajukan perbankan inklusif."

BSN首席执行官Jay Khairil表示: "BSN银行代理是发展金融服务的主要驱动力,特别是对于难以获得服务的社区。BSN很荣幸能与CelcomDigi合作,利用更强大的技术和基础设施进一步提高BSN银行代理的服务水平。这也符合银行普惠金融的核心愿望。"

Ketua Pegawai Eksekutif CelcomDigi, Datuk Idham Nawawi berkata, "Perbankan digital adalah teras kepada masyarakat digital. Kami teruja untuk bekerjasama dengan BSN untuk mendigitalisasikan Ejen Bank dalam memenuhi cita-cita bersama kami untuk mengutamakan keperluan pelanggan dan memastikan semua rakyat Malaysia mempunyai akses kepada perkhidmatan perbankan. CelcomDigi amat komited untuk menyokong transformasi digital Ejen

CelcomDigi首席执行官Datuk Idham Nawawi表示: "数字银行是数字社会的核心。我们很高兴与BSN合作,使银行代理数字化,以实现我们共同的目标,即优先满足客户需求,并确保所有马来西亚人都可以获得银行服务。CelcomDigi致力于支持BSN一起利用5G技术探索更多创新计划,从而使BSN在马来西亚成为数字银行的先锋。"

BSN yang membolehkan akses perkhidmatan perbankan yang lebih pantas dan lancar, menjadikan mereka lebih berdaya saing dalam era digital ini. Kami berharap untuk meneroka lebih banyak inisiatif inovatif yang memanfaatkan teknologi 5G bersama BSN, sekaligus meletakkan BSN di barisan hadapan perbankan digital di Malaysia."

BSN和CelcomDigi合作,使用更强大的技术和基础设施,将使BSN银行代理提供更快速、更流畅的银行服务,使其在数字时代更具竞争力。我们期待与BSN一起探索更多5g相关技术的创新举措,从而让BSN成为马来西亚数字银行领域的领导者。

声明:本内容仅用作提供资讯及教育之目的,不构成对任何特定投资或投资策略的推荐或认可。 更多信息
    抢沙发