share_log

PR1MA Bekerjasama Dengan CelcomDigi Untuk Memodenkan Rumah Mampu Milik Dengan Penyediaan Rangkaian Sambungan Berkelajuan Tinggi Dan Bandar Pintar Untuk Rakyat Malaysia

PR1MA Bekerjasama Dengan CelcomDigi Untuk Memodenkan Rumah Mampu Milik Dengan Penyediaan Rangkaian Sambungan Berkelajuan Tinggi Dan Bandar Pintar Untuk Rakyat Malaysia

PR1MA与CelcomDigi合作,通过提供高速网络连接和智能城市,现代化廉价住房供马来西亚人民使用
CelcomDigi ·  10/07 00:00

PETALING JAYA, 7 Oktober 2024 – CelcomDigi Berhad ("CelcomDigi") dan Perbadanan PR1MA Malaysia ("PR1MA") hari ini mengumumkan kerjasama untuk mentransformasikan rumah PR1MA dan pembangunan komersial dengan penyelesaian bandar pintar, yang dikuasakan oleh rangkaian terluas dan terpantas di Malaysia. Kerjasama ini menekankan komitmen bersama untuk meningkatkan sambungan, memupuk keterangkuman digital, dan memperbaiki kualiti hidup pemilik rumah PR1MA dan komuniti mereka.

PETALING JAYA,2024年10月7日 - CelcomDigi Berhad(“CelcomDigi”)和马来西亚PR1MA机构(“PR1MA”)今天宣布展开合作,以人工智能驱动的马来西亚最广泛、最快速的网络,改造PR1MA住宅和商业发展为智慧城市解决方案。该合作强调双方致力于提升连接性,促进数字包容性,改善PR1MA房主及其社区的生活质量。

Di bawah Memorandum Persefahaman (MoU) antara CelcomDigi dan anak syarikat milik penuh PR1MA, PR1MA Communications Sdn Bhd, kedua-dua pihak merancang untuk bekerjasama bagi menyediakan penyelesaian gentian optik ke rumah (FTTH) dan akses tanpa wayar tetap (FWA) kepada projek PR1MA. MoU ini juga merangkumi pelaksanaan penyelesaian rangkaian berpusat yang diuruskan dari satu pusat data, yang akan membolehkan pemantauan penggunaan lebar jalur secara masa nyata dan menyediakan pengalaman digital lancar pada kos yang berpatutan.

在CelcomDigi和PR1MA全资子公司PR1MA通信私人有限公司之间签署的谅解备忘录(MoU)下,双方计划合作,为PR1MA项目提供光纤到家(FTTH)和固定无线接入(FWA)解决方案。该谅解备忘录还包括实施集中式网络解决方案,从一个数据中心进行管理,将实时带宽使用监控和提供高性价比的数字体验。

Selain itu, kedua-dua pihak sedang meneroka peluang untuk menawarkan pakej istimewa mudah alih dan jalur lebar, yang disesuaikan untuk memenuhi keperluan digital komuniti PR1MA, menjadikan sambungan rangkaian berkualiti lebih mudah diakses dan mampu milik.

此外,双方正在探讨为满足PR1MA社区数字需求量身定制的特别移动和宽带套餐,使优质网络连接更易获得和负担得起。

Penyelesaian sambungan digital bersepadu ini merupakan asas untuk kedua-dua pihak meneroka pembangunan ciri bandar pintar, seperti sistem keselamatan dan pengawasan, pengurusan tenaga yang cekap, dan pengurusan lalu lintas berasaskan data, yang semuanya meningkatkan keselamatan, keselesaan, dan kelestarian bagi komuniti PR1MA.

这种综合数字连接解决方案是双方探索智慧城市发展的基础,例如安全与监控系统、高效能源管理和基于数据的交通管理,所有这些都提升了PR1MA社区的安全、舒适性和可持续性。

Kerjasama ini juga menyokong inisiatif Kerajaan dalam membangunkan bandar pintar serta memperkukuhkan penggunaan teknologi digital dan rangkaian pintar di peringkat nasional. PR1MA turut mengambil langkah dalam mendukung aspirasi ini dengan mengutamakan pembangunan rumah pintar dalam projek-projeknya, termasuk system pengurusan tenaga dan keselamatan, yang menambah nilai kepada kediaman moden dan mesra alam.

该合作还支持政府发展智慧城市的倡议,加强国家级别的数字技术和智能网络应用。PR1MA也通过在其项目中优先发展智能住宅,包括能源管理和安全系统,支持这一愿景,增加现代生态友好住所的价值。

"Kerjasama strategik dengan CelcomDigi ini merupakan satu langkah penting dalam usaha kami untuk menyediakan persekitaran tempat tinggal yang menyeluruh dan holistik kepada penduduk PR1MA. Dengan memanfaatkan penyelesaian teknologi terkini, kami berhasrat untuk meningkatkan bukan sahaja keselesaan dan kemudahan komuniti kami, tetapi keselamatan dan kesejahteraan semua penduduk juga. PR1MA amat teruja untuk meneroka usaha-usaha inovatif dalam mengintegrasikan teknologi bandar pintar ke dalam pembangunan sedia ada serta masa hadapan, memastikan pembangunan kami terus mampan dan inklusif. Matlamat utama kami adalah untuk mewujudkan komuniti yang berdaya maju dan terhubung, yang secara signifikan meningkatkan kualiti hidup dan kesejahteraan penduduk PR1MA," kata YBhg. Datuk Seri Haji Mohd Nazri bin Md. Shariff, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan merangkap Ahli Perbadanan, Perbadanan PR1MA Malaysia.

与CelcomDigi的战略合作是我们努力为PR1MA居民提供全面和整体住宅环境的重要一步。通过利用最新的技术解决方案,我们的愿望不仅是提高社区的舒适性和便利性,还有提升所有居民的安全和福祉。PR1MA对于探索将智能城市技术融入现有和未来发展的创新举措充满期待,确保我们的发展持续可持续和包容。我们的主要目标是打造一个强大,联系紧密的社区,显著提升PR1MA居民的生活质量和福祉。"YBhg. Datuk Seri Haji Mohd Nazri bin Md. Shariff,Perbadanan PR1MA Malaysia 首席执行长兼董事会成员表示。

Datuk Idham Nawawi, Ketua Pegawai Eksekutif CelcomDigi berkata, "Kami berbesar hati dipilih oleh PR1MA untuk menyediakan sambungan digital terbaik dan penyelesaian inovatif yang penting dalam membolehkan kehidupan moden untuk komuniti PR1MA. Kerjasama ini membolehkan kemajuan teknologi diterokai oleh semua lapisan masyarakat untuk memastikan lebih ramai rakyat Malaysia mendapat manfaat daripada inovasi bandar pintar ini. Kami akan terus memperkukuh komitmen kami dalam mempercepatkan penerapan 5G, kecerdasan buatan (AI) dan teknologi maju dan selanjutnya menyokong transformasi negara ke arah masyarakat digital berdaya 5G-AI."

CelcomDigi 首席执行官Datuk Idham Nawawi表示:"我们很荣幸被PR1MA选中提供最佳的数字连接和创新解决方案,以推动PR1MA社区走向现代化生活。这次合作使得科技进步能惠及所有社会阶层,以确保更多马来西亚人从智能城市创新中获益。我们将继续加强我们对加快5g概念,人工智能和先进技术的推广,同时支持国家向5G-人工智能数字化社会转型。"

声明:本内容仅用作提供资讯及教育之目的,不构成对任何特定投资或投资策略的推荐或认可。 更多信息
    抢沙发