share_log

PR1MA Bekerjasama Dengan CelcomDigi Untuk Memodenkan Rumah Mampu Milik Dengan Penyediaan Rangkaian Sambungan Berkelajuan Tinggi Dan Bandar Pintar Untuk Rakyat Malaysia

PR1MA Bekerjasama Dengan CelcomDigi Untuk Memodenkan Rumah Mampu Milik Dengan Penyediaan Rangkaian Sambungan Berkelajuan Tinggi Dan Bandar Pintar Untuk Rakyat Malaysia

PR1MA與CelcomDigi合作,爲馬來西亞人民提供高速互聯網連接和智能城市,以現代化經濟適用房。
CelcomDigi ·  10/07 00:00

PETALING JAYA, 7 Oktober 2024 – CelcomDigi Berhad ("CelcomDigi") dan Perbadanan PR1MA Malaysia ("PR1MA") hari ini mengumumkan kerjasama untuk mentransformasikan rumah PR1MA dan pembangunan komersial dengan penyelesaian bandar pintar, yang dikuasakan oleh rangkaian terluas dan terpantas di Malaysia. Kerjasama ini menekankan komitmen bersama untuk meningkatkan sambungan, memupuk keterangkuman digital, dan memperbaiki kualiti hidup pemilik rumah PR1MA dan komuniti mereka.

PETALING JAYA,2024年10月7日 - CelcomDigi Berhad(「CelcomDigi」)和馬來西亞PR1MA機構(「PR1MA」)今天宣佈展開合作,以人工智能驅動的馬來西亞最廣泛、最快速的網絡,改造PR1MA住宅和商業發展爲智慧城市解決方案。該合作強調雙方致力於提升連接性,促進數字包容性,改善PR1MA房主及其社區的生活質量。

Di bawah Memorandum Persefahaman (MoU) antara CelcomDigi dan anak syarikat milik penuh PR1MA, PR1MA Communications Sdn Bhd, kedua-dua pihak merancang untuk bekerjasama bagi menyediakan penyelesaian gentian optik ke rumah (FTTH) dan akses tanpa wayar tetap (FWA) kepada projek PR1MA. MoU ini juga merangkumi pelaksanaan penyelesaian rangkaian berpusat yang diuruskan dari satu pusat data, yang akan membolehkan pemantauan penggunaan lebar jalur secara masa nyata dan menyediakan pengalaman digital lancar pada kos yang berpatutan.

在CelcomDigi和PR1MA全資子公司PR1MA通信私人有限公司之間簽署的諒解備忘錄(MoU)下,雙方計劃合作,爲PR1MA項目提供光纖到家(FTTH)和固定無線接入(FWA)解決方案。該諒解備忘錄還包括實施集中式網絡解決方案,從一個數據中心進行管理,將實時帶寬使用監控和提供高性價比的數字體驗。

Selain itu, kedua-dua pihak sedang meneroka peluang untuk menawarkan pakej istimewa mudah alih dan jalur lebar, yang disesuaikan untuk memenuhi keperluan digital komuniti PR1MA, menjadikan sambungan rangkaian berkualiti lebih mudah diakses dan mampu milik.

此外,雙方正在探討爲滿足PR1MA社區數字需求量身定製的特別移動和寬帶套餐,使優質網絡連接更易獲得和負擔得起。

Penyelesaian sambungan digital bersepadu ini merupakan asas untuk kedua-dua pihak meneroka pembangunan ciri bandar pintar, seperti sistem keselamatan dan pengawasan, pengurusan tenaga yang cekap, dan pengurusan lalu lintas berasaskan data, yang semuanya meningkatkan keselamatan, keselesaan, dan kelestarian bagi komuniti PR1MA.

這種綜合數字連接解決方案是雙方探索智慧城市發展的基礎,例如安全與監控系統、高效能源管理和基於數據的交通管理,所有這些都提升了PR1MA社區的安全、舒適性和可持續性。

Kerjasama ini juga menyokong inisiatif Kerajaan dalam membangunkan bandar pintar serta memperkukuhkan penggunaan teknologi digital dan rangkaian pintar di peringkat nasional. PR1MA turut mengambil langkah dalam mendukung aspirasi ini dengan mengutamakan pembangunan rumah pintar dalam projek-projeknya, termasuk system pengurusan tenaga dan keselamatan, yang menambah nilai kepada kediaman moden dan mesra alam.

該合作還支持政府發展智慧城市的倡議,加強國家級別的數字技術和智能網絡應用。PR1MA也通過在其項目中優先發展智能住宅,包括能源管理和安全系統,支持這一願景,增加現代生態友好住所的價值。

"Kerjasama strategik dengan CelcomDigi ini merupakan satu langkah penting dalam usaha kami untuk menyediakan persekitaran tempat tinggal yang menyeluruh dan holistik kepada penduduk PR1MA. Dengan memanfaatkan penyelesaian teknologi terkini, kami berhasrat untuk meningkatkan bukan sahaja keselesaan dan kemudahan komuniti kami, tetapi keselamatan dan kesejahteraan semua penduduk juga. PR1MA amat teruja untuk meneroka usaha-usaha inovatif dalam mengintegrasikan teknologi bandar pintar ke dalam pembangunan sedia ada serta masa hadapan, memastikan pembangunan kami terus mampan dan inklusif. Matlamat utama kami adalah untuk mewujudkan komuniti yang berdaya maju dan terhubung, yang secara signifikan meningkatkan kualiti hidup dan kesejahteraan penduduk PR1MA," kata YBhg. Datuk Seri Haji Mohd Nazri bin Md. Shariff, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan merangkap Ahli Perbadanan, Perbadanan PR1MA Malaysia.

與CelcomDigi的戰略合作是我們努力爲PR1MA居民提供全面和整體住宅環境的重要一步。通過利用最新的技術解決方案,我們的願望不僅是提高社區的舒適性和便利性,還有提升所有居民的安全和福祉。PR1MA對於探索將智能城市技術融入現有和未來發展的創新舉措充滿期待,確保我們的發展持續可持續和包容。我們的主要目標是打造一個強大,聯繫緊密的社區,顯著提升PR1MA居民的生活質量和福祉。"YBhg. Datuk Seri Haji Mohd Nazri bin Md. Shariff,Perbadanan PR1MA Malaysia 首席執行長兼董事會成員表示。

Datuk Idham Nawawi, Ketua Pegawai Eksekutif CelcomDigi berkata, "Kami berbesar hati dipilih oleh PR1MA untuk menyediakan sambungan digital terbaik dan penyelesaian inovatif yang penting dalam membolehkan kehidupan moden untuk komuniti PR1MA. Kerjasama ini membolehkan kemajuan teknologi diterokai oleh semua lapisan masyarakat untuk memastikan lebih ramai rakyat Malaysia mendapat manfaat daripada inovasi bandar pintar ini. Kami akan terus memperkukuh komitmen kami dalam mempercepatkan penerapan 5G, kecerdasan buatan (AI) dan teknologi maju dan selanjutnya menyokong transformasi negara ke arah masyarakat digital berdaya 5G-AI."

CelcomDigi 首席執行官Datuk Idham Nawawi表示:"我們很榮幸被PR1MA選中提供最佳的數字連接和創新解決方案,以推動PR1MA社區走向現代化生活。這次合作使得科技進步能惠及所有社會階層,以確保更多馬來西亞人從智能城市創新中獲益。我們將繼續加強我們對加快5g概念,人工智能和先進技術的推廣,同時支持國家向5G-人工智能數字化社會轉型。"

声明:本內容僅用作提供資訊及教育之目的,不構成對任何特定投資或投資策略的推薦或認可。 更多信息
    搶先評論