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Roblox | 10-Q: Quarterly report

ロブロックス A | 10-Q:四半期報告書

SEC announcement ·  05/09 08:12
Moomoo AIのまとめ
Roblox Corporation, a leading online entertainment platform, reported a 22% increase in revenue for the first quarter of 2024, reaching $801.3 million compared to $655.3 million in the same period of 2023. The growth was primarily driven by a higher average number of daily unique paying users, which rose from approximately 812,000 to 914,000. Despite the revenue growth, the company posted a consolidated net loss of $271.9 million, slightly higher than the $269.9 million loss in Q1 2023. The net loss per share for common stockholders was $0.43, marginally improved from $0.44 in the previous year. Cost of revenue increased by 18% to $178.9 million, and developer exchange fees rose by 11% to $202.4 million, reflecting higher earnings by developers and creators due to the growth in bookings. Research and development expenses saw a significant increase of...Show More
Roblox Corporation, a leading online entertainment platform, reported a 22% increase in revenue for the first quarter of 2024, reaching $801.3 million compared to $655.3 million in the same period of 2023. The growth was primarily driven by a higher average number of daily unique paying users, which rose from approximately 812,000 to 914,000. Despite the revenue growth, the company posted a consolidated net loss of $271.9 million, slightly higher than the $269.9 million loss in Q1 2023. The net loss per share for common stockholders was $0.43, marginally improved from $0.44 in the previous year. Cost of revenue increased by 18% to $178.9 million, and developer exchange fees rose by 11% to $202.4 million, reflecting higher earnings by developers and creators due to the growth in bookings. Research and development expenses saw a significant increase of 31% to $362.1 million, attributed to continued growth in headcount supporting engineering, design, and product teams. General and administrative expenses remained relatively flat, while sales and marketing expenses increased by 33% to $35.5 million. The company's joint venture with Tencent Holdings, Roblox China Holding Corp., issued $30.0 million in debt, maturing in 2026, to fund its operations and expansion in China. Roblox's future plans include investing in its developer and creator community, technology, and infrastructure to improve the platform and support shared experiences globally.
オンラインエンターテインメントプラットフォームのトップリーダーであるRoblox Corporationは、2024年第1四半期の売上高が655.3百万ドルから801.3百万ドルに増加し、22%増加したことを発表しました。成長は、デイリーユニーク課金ユーザーの平均数が812,000から914,000に増加したことによって主に推進されました。 売上高が増加したにもかかわらず、同社は2023年Q1の269.9百万ドルの損失をわずかに上回る271.9百万ドルの純損失を計上しました。一般株主の株式に対する純損失は0.43ドルで、前年の0.44ドルからわずかに改善されました。売上原価は178.9百万ドル...すべて展開
オンラインエンターテインメントプラットフォームのトップリーダーであるRoblox Corporationは、2024年第1四半期の売上高が655.3百万ドルから801.3百万ドルに増加し、22%増加したことを発表しました。成長は、デイリーユニーク課金ユーザーの平均数が812,000から914,000に増加したことによって主に推進されました。 売上高が増加したにもかかわらず、同社は2023年Q1の269.9百万ドルの損失をわずかに上回る271.9百万ドルの純損失を計上しました。一般株主の株式に対する純損失は0.43ドルで、前年の0.44ドルからわずかに改善されました。売上原価は178.9百万ドル、開発者とクリエイターの取引手数料は202.4百万ドルに増加し、ブッキングの成長に連動した、開発者とクリエイターの収益の向上を反映しています。研究開発費は、エンジニアリング、デザイン、製品チームを支援するためのヘッドカウントの持続的な成長に起因して、31%増加し、一方で一般管理費はほぼ横ばいであり、営業およびマーケティング費用は33%増加し、35.5百万ドルに増加しました。同社は、中国での事業および拡大を資金調達するために、テンセントホールディングスとの合弁会社Roblox China Holding Corp.は、2026年に満期を迎える3,000万ドルの債務を発行しました。Robloxの将来の計画には、開発者およびクリエイターコミュニティ、テクノロジー、およびインフラストラクチャに投資して、プラットフォームを改善し、グローバルな共有体験をサポートすることが含まれます。
これらの内容は、情報提供及び投資家教育のためのものであり、いかなる個別株や投資方法を推奨するものではありません。 更に詳しい情報