As the console landscape continues to be dominated by intense competition between PlayStation and Xbox, Nintendo ADR's (OTC:NTDOY) legendary game designer Shigeru Miyamoto has expressed the desire for the company to remain detached from this ongoing "game war."
During a recent interview with Famitsu (via IGN), held to mark the upcoming opening of the Nintendo Museum in Kyoto on Oct. 2, Miyamoto articulated a vision that prioritizes Nintendo's unique identity over the technical arms race prevalent in the industry.
A Vision For The Nintendo Museum
Miyamoto shared that the museum serves as a vital link between the company and its audience.
"Not only our employees but also people who know about Nintendo, including three generations of parents and children, could come out to see the museum and understand what Nintendo is all about," he said.
In his remarks, Miyamoto voiced his hope that visitors and industry peers alike would "understand Nintendo and not get involved in what is sometimes called the 'game war,' such as high specs and how to improve the performance of game consoles."
"Nintendo will continue to make products that are uniquely Nintendo using various technologies available in the world today," he added.
Miyamoto's remarks are direct but not unexpected, considering Nintendo's relative absence from the console war narrative compared Sony Group Corp. (NYSE:SONY) and Microsoft Corp. (NYSE:SONY) which have focused on high specs and performance, such as Sony's recent announcement of the PS5 Pro.
Nintendo's approach has proven successful, with the Switch still selling well even as its successor is anticipated.
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Photo: Shutterstock.
コンソール業界は引き続きプレイステーションとXboxの激しい競争に支配されており、任天堂の伝説的なゲームデザイナーである宮本茂は、同社がこの続く「ゲーム戦争」から離れることを希望していると表明しました。
最近のFamitsu(IGNを通じて)とのインタビューで、10月2日に京都にオープン予定の任天堂ミュージアムの開設を記念して行われた際、宮本氏は、業界で一般的な技術競争よりも任天堂の独自のアイデンティティを優先するビジョンを述べました。
任天堂ミュージアムのビジョン
宮本氏は、ミュージアムが会社とその観客との重要なリンクとなると共有しました。
「私たちの社員だけでなく、任天堂について知っている人々、親と子供3世代を含む人々も、ミュージアムを見に行って任天堂が何についているのかを理解してくれるだろう」と述べました。
宮本氏は、「訪問者や業界仲間が高スペックやゲームコンソールのパフォーマンスの向上などと呼ばれる時に巻き起こる 'ゲーム戦争' に関与せずに、任天堂を理解してくれることを願っている」と述べました。
「任天堂は今日世界中で利用可能な様々な技術を使用して、独自に任天堂らしい製品を提供し続けます」と、宮本氏は付け加えました。
宮本氏の発言は率直ですが予想通りであり、ソニー、マイクロソフトに比べてコンソール戦争の物語から相対的に欠けている任天堂に焦点を当てています。ソニーグループ(NYSE:SONY)やマイクロソフト(NYSE:SONY)は、ソニーの最近のPS5 Proの発表などの高スペックや性能に重点を置いています。
任天堂のアプローチは成功を証明し、後継機が期待される中でもSwitchの売り上げが好調なままです。
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写真:シャッターストック。